Is het normaal dat er zoveel spanning op de usb poorten zit bij een lenovo ideapad mixx 310?

We hebben deze pas aangeschaft en we merken dat als we iets in de usb poorten steken, dat dit enorm spant. Wel goed natuurlijk, dan zit het zeker goed, maar het is een hele opgave om het usb apparaatje terug te kunnen eruit halen. Is dat normaal? We durven nu niet meer om zo'n mini-usbtje erin te stoppen voor een draadloze muis, omdat dit bijna onmogelijk is om eruit te halen omdat je er zo weinig houvast aan hebt en het bovenste deeltje dreigt los te raken ervan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is speciale gereedschap om de de mini-usbtje te verwijderen. Bij de meeste usb stekkers kun je nog handmatig verwijderen, maar bij de mini-usbtje voor een draadloze muis heb je er gereedschap nodig of veel geduld en handigheid.

Antwoorden (1)

Ja, dat is wel normaal.
Als je met een draadloze muis gaat werken is het gebruikelijk dat je altijd met die muis werkt en nooit met een andere.
Er is dus eigenlijk geen noodzaak de dongel er weer uit te halen.
Hij is expres zo klein gemaakt dat hij niet in de weg zit.
Wil je hem toch wisselen, gebruik dan een USB verlengkabel.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen usb verlengkabel gebruiken, maar het gebruik van verlengkabels zorgt wel dat je usb poorten langer mee gaan.