Waarom maakt de ene usb kabel wel contact/ verbinding met je auto en de andere kabel niet?

een maand geleden
in: Hardware
SingingCoyote13
een maand geleden
ik weet je precieze situatie niet maar ik had ooit een usb kabel die defect was geraakt (waarschijnlijk doordat ik deze altijd oprolde in een spiraal). op een bepaald moment deed deze het soms wel soms niet meer, en na enige tijd helemaal niets meer. volgens mij was het ijzer/koper draad in de kabel zelf gebroken door het continue oprollen van deze kabel om hem op te bergen elke keer na gebruik. doet die kabel die defect is het op andere apparaten wel of ook niet ?
soundstorm
een maand geleden
Je kan wel opladen met alle kabels
LeonardN
een maand geleden
Dat zegt niet alles. Het laden gaat over andere koperdraden dan de data.
soundstorm
een maand geleden
OpLaden doen alle kabels, dus geen breuk. Alleen data verbinding niet op allle kabels
LeonardN
een maand geleden
De breuk kan ENKEL in de data lijnen zitten dat zijn ANDERE draden dan de data draden...

Antwoorden (1)

Een usb-kabel heeft 4 contacten, 2 voor stroom en 2 voor data.
De 2 voor stroom zijn altijd aangesloten en die andere 2 meestal.
Dus als je wel kunt opladen maar geen gegevens kunt uitwisselen heb je alleen een oplaadusbkabel.
een maand geleden