Wifi in de kelderbox, kan dat via een powerline?

Hallo,

Ik wil wifi hebben in mijn kelderbox (Werkplaats) alleen ik krijg geen verbinding en ook niet met mijn WiFiversterker krijg ik geen goed bereik. Dus ik zat te denken om een powerline aan te schaffen maar zou dit kunnen werken?

8 maanden geleden
in: Hardware
1.8K
TurfGraver
8 maanden geleden
Of een kabeltje.
Yassine
8 maanden geleden
Via mijn WiFiversterker pak die hem niet.
ronron1212
8 maanden geleden
Zou maar eerst even lezen hoe ver die reikt
ronron1212
8 maanden geleden
werkt volgens mij ook alleen maar op je eigen stroomnet en de kelderbox zal daar niet op zijn aangesloten denk ik
Yassine
8 maanden geleden
Met verbinding gaat die steeds uitvallen, daarom dacht ik dat een powerline werkt
ronron1212
8 maanden geleden
Als het het zelfde elektranet is van thuis
bamibal
8 maanden geleden
Het beste is een utp-kabel trekken van je modem/router naar je kelder en daar een access-point plaatsen.

Antwoorden (1)

Met powerline adapters zijn vooraf eigenlijk geen garanties te geven. Dat is eigenlijk een kwestie van uitproberen. Als vuistregel geldt dat je de beste kans hebt wanneer je het signaal op dezelfde groep toevoert als waar ook je kelderbox op zit. Zit er tussen zender en ontvanger een groepenkast, dan is de kans dat het werkt aanmerkelijk kleiner.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 maanden geleden
Yassine
8 maanden geleden
Is er een ander mogelijkheid? Of is WiFiversterker de enige optie.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 maanden geleden
Dat is erg afhankelijk van je lokale situatie. Soms is wifi de beste oplossing, soms kun je beter een kabeltje trekken en er een accesspoint aan hangen en soms is een mesh netwerk de oplossing. https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-een-wifi-mesh-netwerk.html En in bijzondere gevallen is het het best een hotspot op te zetten met een (oude) mobiele telefoon.