Wat zijn de mogelijkheden omtrent het aansluiten van je televisie op je pc.

Ik wil het volgende:
ik wil een nieuwe televisie kopen voor op mijn kamer. Nu wil ik graag een goedkope computerkast kopen en in de kast zetten zodat ik films kan afspelen op mijn tv. Is dit geheel mogelijk en waar zou ik bij de aanschaf van de tv/pc op moeten letten?
Verder wil ik natuurlijk ook mijn versterker en mijn boxen hierop aansluiten zodat ik altijd 100% goed geluid heb. Is dit ook mogelijk?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Het is erg handig als de tv een VGA aansluiting heeft. De meeste hebben dit tegenwoordig wel overigens.
Het geluid: sluit de audio-uit van de PC aan op je versterker. Als je surround wil: gebruik dan een optische kabel (mits je PC deze uitgang heeft en je home-cinema hiervoor een ingang heeft).

Als de TV is aangesloten (via VGA) dan moet je er goed voor zorgen dat de resolutie goed is ingesteld.
Bij een HD-ready tv instellen op 1366x720 pixels. Bij Full HD instellen op 1920x1080 pixels.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie: bij HD ready is het 1366x768 pixels.

Ik heb op mijn PC een Samsung HD ready televisie aangesloten. Eerst heb ik geprobeerd de PC via een HDMI kabel aan te sluiten maar toen kreeg ik de resolutie niet hoger dan 1280 pixels (in de breedte).
Daarna getest met een VGA kabel en toen kon ik direct de maximale resolutie (1366x768) selecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop er een goeie 3D kaart in met een hdmi uitgang. En stop de hdmi kabel in de pc en tv. Als u een hd flatscreen hebt tenminste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dan toch een nieuwe tv koopt, neem er dan een met netwerkmogelijkheden. De Philips 8000 serie kun je via ethernet aansluiten op je router. Via je pc (waar dan ook in huis) kun je je media (films, muziek en foto's) delen en bekijken op je tv.

Ik heb een dergelijke tv in de slaapkamer, laptop in de woonkamer en het werkt uitstekend.
paulus811
13 jaar geleden
ik neem aan dat als je een nieuwe tv koopt, dit een platte wordt. dan ga je van digitaal naar digitaal, en is het een kwestie van de goeie kabeltjes etc, zoals anderen hier al vermelden

ik wil even zeggen dat het met een ouderwetse dikke tv ook kan.

Bij Conrad heb ik een apparaatje gekocht (de Konig VGA naar video converter) dat aan de ene kant gewoon scart heeft, die stop ik in de tv, en aan de andere kant USB voor in de computer, en een VGA stekker (15 pinnetjes) voor extern beeldscherm, die stop ik ook in mijn laptop.
nu kan ik mijn laptop als DVD speler gebruiken, zonder de films eerst op een schijfje te moeten branden.

of foto's laten zien, of computerspellen met meer personen op beter beeld, of wat dan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat zowel de tv als de laptop een HDMI uitgang/ingang hebben en inderdaad een goede grafische kaart. HDMI stuurt zowel het beeld als het geluid digitaal naar de tv, zodat je een veel scherper beeld/geluid krijgt dan bij een analoge verbinding.
Geluid gaat via HDMI dus ook prima naar de tv, maar je kunt er ook voor kiezen om dit via de computer (en dus via een geluidskabel naar een versterker) af te spelen.