Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een accu vervangen door een andere accu, niet van dezelfde serie?

Ik heb een oude Acer Aspire 5750G-serie met een geweldig goede accu. Ik heb een nieuwe Acer Aspire V3-serie, met een minder goede accu. Kan ik mijn oude accu gewoon in mijn nieuwe laptop stoppen? Zonder potentieel gedoe mbt garantie of explorende accu's ^^ ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
586

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de accu staat altijd aangegeven hoeveel volt en hoeveel Ah hij is. Als het voltage hetzelfde is, dan is er weinig gevaar. Maar het komt niet gauw voor dat hij past (fysiek, qua afmetingen en vorm).
Ik zou trouwens niet verwachten dat je oude accu beter is dan je nieuwe. Het lijkt me meer voor de hand liggen dat je nieuwe laptop veel meer stroom verbruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt omdat de oude accu een negen cel is en de nieuwe een zes cel. De afmetingen heb ik nog niet naar gekeken, omdat ik het risico niet wilde lopen dat als ik de accu erin stop om te kijken of hij past dat er dan iets kapot zou kunnen gaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding