Wat doe ik fout?

Ik heb onderstaand stekkertje gekocht. Het is van het merk Ulead en bedoeld om oude (analoge) video beelden over te zetten naar de pc, via USB.
Het stuurprogramma heb ik zonder problemen geïnstalleerd. Daarna moest ik de pc opnieuw opstarten. Als ik nu het apparaatje op de computer aansluit gebeurt er helemaal niets. Ook als ik de camcorder eraan vast maak en laat afspelen, dan speelt ie gewoon op de camcorder zelf af. Ik dacht dat ik op zijn minst op de pc kon afspelen.
Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

moet je op de camcorder niet aangeven dat de beelden naar de poort moeten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al heb je alles helemaal goed gedaan, dan gaat je PC niet vanzelf die video afspelen. Het is geen TV.
Je moet de video eerst gaan 'vangen' , capturen noemen ze dat. Daar heb je software voor nodig, dan kun je het digitaliseren en op je HD gaan zetten. Kost heel veel ruimte trouwens. Moet ik wat voor je zoeken?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben inderdaad wel iets tegen gekomen met capture erin.
Sterker nog, ik kan beelden van de webcam in het bijgeleverde programma 'capturen'. Ik kan zelfs kiezen voor mijn bovengenoemde apparaat, maar daar maakt hij blijkbaar geen verbinding mee. Dat is ook mijn vraag...
Het is mogelijk dat de volumemixer niet goed ingesteld staat, dit kan je waarschijnlijk wel zelf handmatig regelen.

Bij mij staat er een luidsprekertje rechts bij de klok. Als je daar rechtsklikt, kan je er volumemixer selecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pc maakt geen contact met het USB-apparaatje. Dat heeft toch niet met de volume-mixer te maken? Of begrijp ik het niet goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In configuratie scherm is veel op te lossen, zoals hardwaretoevoegen of iets dergelijks, opname apparaten, afspeeldinges enz. Ik heb geleerd om te beginnen met zoeken waar ik het "doorgaans" gesproken normaal eindigd;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doe ik fout?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Sorry ik ga met Guidance mee, dit heeft niets met het afspelen van de camera te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan windows toch handmatig naar usb materiaal laten zoeken, of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt antwoordapparaat, maar na het installeren van het stuurprogramma zou het apparaat al moeten werken. Daarbij heb ik windows natuurlijk laten zoeken. Ook binnen windows-verkenner kan ik het apparaat niet vinden, terwijl hij wel contact maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draai vista, en daarbij is windows moviemaker geleverd. Als je die hebt is er een grote kans dat je hem daarin rechtstreeks kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordapparaat: ik denk dat je het probleem niet helemaal begrijpt. Het gaat niet om een digitale videocamera, maar om een analoge met een speciaal stekkertje ertussen. De computer kan dus geen bestand lezen. Ik moet afspelen en de computer moet dat omzetten naar digitaal. Daarvoor is dat speciale apparaatje, maar die werkt dus niet naar behoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik wil zeggen is dat het probleem niet in windows ligt, maar in het apparaatje of de verbinding daarvan.
capthavoc
14 jaar geleden
Ik heb ongeveer dezelfde maar na het installeren wil de verbinding nog wel eens slecht zijn in de usb poort
al een andere poort geprobeerd ? is je usb poort wat uitgelubberd ?
Of even op een andere pc als ie daar ook nix doet
of in elk gaval laat zien dat er noeuw hardware is dan lijkt mij dat hij toch kapot is ?
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@capthavoc
Als dat niet het beste antwoord is, bombardeer ik het tot beste reactie;-)
Dit is alleen een omzeter van RGB-video signaal naar USB, of omgekeerd. Verder moet je nog alles doen. Je bet een pijpje aangelegd, nu nog zorgen dat er water doorheen gaat stromen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Je doet niets fout, want je hebt nog niets gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven al is toegevoegd: je hebt nog niets gedaan.
Je hebt een videobewerkingsprogramma nodig. Even googelen en je vindt een hele batterij. Maar het kan ook met Windows Moviemaker die standaard op je pc zit (als je MS hebt tenminste). De handleiding zit er ook bij. Maar er DVD's mee branden kan niet. Wel kunnen de oude video's dan op een pc afgespeeld worden. Heb je een tv out aansluiting op de pc dan kan het ook naar het tvapparaat.
Zo te zien heb je een USB device aangeschaft. Dat kan mogelijk schokkerige beelden op gaan leveren. Een Fire Wire (of ook wel IE 3410) is een geschiktere konnektie. Maar dan moet je natuurlijk wel zo een ingang hebben op de pc en zo een uitgang op de vrc. Voor een PC card type 1 pc is ook een Fire Wire device te koop.
Tenslotte is er nog de optie om een moderne digitale recorder te kopen. Die kan je dan direct aansluiten op de oude analoge vrc. Maar die zijn niet goedkoop. Wel heb je dan zo je wilt meteen Blue Ray en die kant gaat het toch op.

Toegevoegd na 2 dagen:
Om grijze haren te voorkomen ook nog de volgende tips. Als je Windows XP draait dan is systeem in het zogeheten FAT32 ingedeeld. Dit kan evenwel geen bestanden groter dan 4GB ineens aan. Dat is zo ongeveer een half uur video.
Op je PC kan je via Help erachter komen hoe je de Hard Disk(of het deel ervan dat je hebt toegewezen, de partitie dus) overzet in het toepasselijkere NTFS. Met NTFS geldt die beperking niet.
Draai je op Vista of 7 dan hoef je niks te doen. Dan schakelt de PC zelf over bij grotere bestanden dan 4GB zo dat nodig is dan.
Wat ook handig is, is op de Hard Disk een partitie te maken uitsluitend voor film. Film vraagt namelijk nogal wat ruimte dus en zo je veel overzet en er weer afhaalt dan raakt de schijf overall nogal gefragmenteerd en kost het bij het defragmenteren veel tijd e.e.a weer op elkaar aan te laten sluiten. Bij het downloaden maakt de PC namelijk geen onderscheid tussen bestandssoorten en dumpt waar ie ook maar wat ruimte heeft. Deel je de schijf in meerder partities in dan heeft een verandering binnen het ene deel geen fragmenterende gevolgen voor een ander deel. Dan kan je desgewenst per partitie dus defragmenteren. Dat is veel tijdwinst en natuurlijk spaar je de schijf dan want al dat heen en weer gedraai en geren wordt ie op termijn niet beter van.
In Help staat hoe een schijf op te delen in partities. Er zijn op internet ook programma´s voor te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de toevoeging. Ik werk (gelukkig) onder Vista.
Kan ik ipv met partities te werken ook de films gelijk op een externe harddisk opslaan?