Is radeon r7 een ryzen 7 gpu?

is ditdezelfde gpu, een radeon r7 en een Ryzen 7 of zijn dit 2 verschillende ? google weet het volgens mij ook niet helemaal (gegoogled). radeon r 7 is een integrated gpu van een (AMD FX-9830P)

een jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Inekez1
een jaar geleden
De radeon r7 is een grafische kaart (gpu)
De ryzen 7 is een processor (cpu) Dat zijn 2 hele verschillende dingen in een computer en dus niet hetzelfde.
LeonardN
een jaar geleden
Nee dat zijn verschillende dingen. Jouw CPU (officieel een APU) = AMD FX-9830P (uit 2016) (AM3/AM3+ tijdperk)
https://www.amd.com/en/product/6116
Een APU is een CPU waarin ook een GPU zit verwerkt
Het GPU deel is Radeon R7 (een geïntegreerde GPU uit 2014)
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-r7-graphics.c2533 Een Ryzen 7 is een CPU voor het AM4 (en sinds kort AM5 platform).
https://tweakers.net/processors/vergelijken/#filter:q1ZKrUjOKU1JTQnOyC8oVrKKNjQwMzXRAZFmsTpKmXllqUUlILng1JzU5JLM_Dwlq7TEnOJUHaWCxPTU4MyqVCUrUwMgrygzOdU3EygN5BSnFmWmFnumgA00tDQ3i60FAA Je kijkt dus naar een 7, maar dat zegt niets.
Een Ryzen 7 is een veel betere CPU dan een FX-9830P.
Qua GPU doet een geïntegreerde Radeon 7 al helemaal weinig, als het op gaming aankomt.
Hoogstens bruikbaar voor Fortnite en Overwatch op lage settings. Heb je er nog een andere GPU inzitten? Zoals een RX 550?
SingingCoyote13
een jaar geleden
ja een gt 1030. ik gebruik hem voor gamen en dat gaat wonderwel goed. ik kan elder scrolls online draaien met redelijke fps, doom doet het goed en andere spellen meestal ook.

Geef als eerste antwoord