hoe stel ik mijn toetsenbord ander in?

ik wil graag 2 toetsenborden aansluiten op mijn computer, 1 via usb en 1 via die geloof paarse poort!

mijn bedoeling is om het usb toetsenbord normaal te laten en dan van die andere vervolgens de knoppen anders in te stellen dat als je bijvoorbeeld op A drukt dat dan internet open, B een game en zo verder alle knoppen instellen met programmas erachter!! is dit mogelijk en zo ja hoe?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat kan in principe niet. Beide toetsenborden zijn systeemapparaten van het type toetsenbord. Windows heeft daar één omzettingstabel voor.
Die werkt wellicht anders dan je verwacht. Windows krijgt namelijk toetsnummers binnen, en wel ''en als de toets wordt ingedrukt, en één als de toets wordt losgelaten. Als je de "A" indrukt komt er een nummer binnen, waarna windows in een tabel opzoekt wat hij daar van moet maken. In de tabel staat dat hij daar 65 van moet maken. Dat staat voor kleineletter "A".
Laat je de "A" weer los, dan komt hetzelfde nummer, maar nu plus 128, binnen, waardoor windows weet dat de "A" is losgelaten.
Als de shifttoets wordt ingedrukt krijgt windows nummer 16 binnen. Windows onthoudt nu dat de shifttoets was ingedrukt. Als je nu weer de "A" indrukt, maakt windows er geen 65 van, maar 33. Dat staat voor hoofdletter "A".
laat je de shifttoets weer los dan komt er 16+128 binnen.
Het toetsenbord heeft geen weet van zogenaamde "ASCII" codes, alleen van toetsnummers.
Als je de toetsenborden verschillend wilt behandelen, dan zul je in windows een extra stukje programmatuur moeten toevoegen die dat voor je doet.
Theoretisch kan dat, maar ik ken geen programma die dat voor je doet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je al zoiets wilt doen, dan moet je het "paarse" toetsenbord als normaal toetsenbord gebruiken.
Vervolgens moet je aan de usb een "toetsenbord" aansluiten die niet aan windows vertelt dat hij een toetsenbord is.
Dat kan ook een willekeurig apparaatje zijn met druktoetsen.
Misschien een kijken bij de Velleman bouwpakketten. Zie:
Velleman.be