Kan je met een externe dvd speler ook games spelen?

Kan je met een externe dvd speler/brander ook (grote) games spelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
8.1K

Antwoorden (2)

installeren zal zeker lukken maar aangezien het usb is
is de verbinding toch trager dus garantie dat je games grote games goed werken ie rer niet
wellicht bestaat er wel de mogelijkheid een no cd patch te gebruiken ?
als je een legale kopie van de game hebt dan is het toegestaan
zie de voorwaarden voordat je op de enter knop drukt
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een PC wordt in de regel een game volledig geïnstalleerd op een stukje code na, het moeten hebben van het spel in de drive is alleen voor de controle dat je een spel ook echt bezit. Omdat dat strontirritant is en eigenlijk alleen de eerlijke koper dwarszit worden de no-cd cracks die crackers gebruiken ook los vrijgegeven. Die zorgen ervoor dat de cd controle niet plaatst vindt, of goedgekeurd wordt terwijl de cd/dvd er niet inzit. Daarnaast is USB2 al sneller dan de DVD read speed. Je moet niet ATA/SATA vergelijken met USB, maar USB met de leessnelheid van DVD-drives. Lang verhaal kort: er is geen probleem.
In principe is dit helemaal geen probleem. Het installeren zal iets langer duren vanwege de tragere USB snelheid maar tijdens het spelen wordt de data gelezen vanaf je harde schijf dus zul je geen last meer hebben van de tragere USB verbinding. Succes!