2 maanden oude computer start opeens heel langzaam op, hoe kan dit?

2 maanden geleden heb ik een nieuwe computer gekocht en ik heb er al af en toe problemen mee. Het beeldscherm dat opeens een andere resolutie heeft, maar nog aangeeft dat hij dezelfde resolutie heeft, of dat na het opstartscherm alles gewoon zwart blijft. Vandaag heb ik (2 weken geleden had ik dit ook) dat mijn computer na 20-30 minuten pas opstart. Ik zie dan al het bureaublad, maar pas na 20 minuten kan ik pas ergens op klikken. Druk ik eerder op bijvoorbeeld een map op mijn bureaublad, loopt hij vast en krijg ik een melding dat Windows niet meer werkt.

Ik heb er helemaal niet veel opstaan en de ene keer heeft hij hier last van (laatste keer was dus 2 weken geleden en dan vandaag weer) en gisteren bijvoorbeeld heb ik helemaal geen problemen gehad. Wat kan hier de reden achter zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuw gekocht? En dan nu al deze problemen? Daar zou ik mee terug gaan! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit ik ook over te denken, alleen ik heb bij een computerbureau van een kennis de computer gekocht. Hij heeft zelf een lijst met onderdelen op basis van mijn eisen gemaakt en daarbij heeft hij hem zelf in elkaar gezet. Ik moet dus nog even contact opnemen om te kijken hoe het zit met eventueel garantie.
capthavoc
12 jaar geleden
Misschien zit er toch iets niet helemaal goed vast of zo ?
iemand die zelf pc bouwt weet meestal precies wat wel en niet kan
dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het iets met hardeware is, als je scans toch schoon moeten we het toch in die richting zoeken.
dat hij dus heel lang doet over het helemaal opstarten en klaar zetten is wellicht veroorzaakt door ene verkeerde driver ?
hoogstwaarschijnlijk je videokaart ?
het is zondag ik heb wel tijd ken je teamviewer ?
dan wil ik wel eens en kijkje nemen zie je pm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf geen tijd vandaag, ik moet zo naar mijn werk, maar ik laat die bouwer morgen langskomen om ernaar te kijken. Hij denkt zelf aan een softwareconflict, aangezien mijn computer er de ene keer wel last van heeft en daarna niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou sowieso een herinstallatie van windows adviseren.

Het beste antwoord

het 'voelt' als een virus / malware probleem. Begin met het controleren van je virusscanner (Is die nog aan) en run malwarebytes over je machine om te zien of die besmet is.

http://www.malwarebytes.org/