kan en moet ik de touchscreen voor mijn laptop (gebarsten scherm) zelf uitschakelen?

Ik heb mijn laptop beschadigd, meegenomen in een koffer zonder afdoende bescherming. Gevolg: grote barsten op mijn scherm. Maar alles werkt gelukkig nog ... ook de touchscreen. Ik heb ondertussen contact gehad met de winkel waar ik de laptop kocht, en die stellen voor om hem binnen te brengen zodat ze de touchscreenfunctie kunnen uitschakelen.
Nu had ik hierover enkele vragen:
- is het nodig dit te doen, vermits alles nog werkt?
- is er een alternatieve manier om het scherm voorlopig te herstellen? (kost voor herstelling is minimum 300 euro + werkuren, voor die prijs heb ik bijna al een nieuwe laptop :-)).
- kan ik de touchscreenfunctie eventueel zelf uitschakelen?
Ik heb Windows 10

Picture for question
een jaar geleden
in: Hardware
2K
TurfGraver
een jaar geleden
Wellicht kun je dit proberen Patrice.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-touchscreen-in-en-uitschakelen-in-windows-b774e29d-be94-990f-c20f-e02892e572fc

Antwoorden (1)

Het is aan te bevelen om dit uit te schakelen. Een gebroken scherm kan onverwachte aansturing geven als de touch screen functie nog aan staat.
hoe je dat kunt doen is afhankelijk van je besturingssysteem. Maar als dat Win 10 is, dan op het windows ikoontje links onder met je rechter muisknop klikken, naar apparaatbeheer gaan, selecteer de human interface devices, en kies daaruit de touch screen die je uit zet.
een jaar geleden