Is mijn laptop te repareren?

Mijn Medion Akoya P8614 geeft geen beeld meer. Als de laptop op een ander beeldscherm wordt aangesloten, dan ook geen beeld. De laptop start wel op. Vermoedelijk videokaart kapot. Is deze te vervangen? Is dat kostbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

In een laptop zit de videokaart meestal geïntegreerd, daarom is het moeilijk om het te vervangen. Ik denk dat je dan je hele moederbord moet vervangen en dat is uiteindelijk een duur grapje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een grafische chip kan op 3 verschillende manieren geïntegreerd zijn. Of deze te vervangen is hangt ten eerste al af in welke van deze 3 vormen in jou laptop voorkomt en hoe dat onderdeel in elkaar is gezet.

Sowieso zal het bij een laptop een kostelijke affaire worden. In een laptop zit alles te dicht op een. Het kost dus erg veel tijd, als het al mogelijk is, en je zal dus veel geld kwijt zijn aan werkuren alleen.