Meerdere wifi-routers in 1 netwerk werkt niet altijd goed. Hoe configureren zonder problemen?

Mijn instellingen zijn momenteel als volgt:

Woonkamer:
Modem/router 1:
DHCP aan, WPA/WPA2 Encryption AES
Kanaal 8

Boven:
Router 2:
Wireless bridging enabled.
DHCP uit
Zelfde SSID als router 1
Kanaal 11
WPA-PSK AES

Zelfde pre-shared key ingesteld als router 1.

Het zou nu zo moeten zijn dat mijn smartphone, ipad of laptop automatisch verbinding maakt met het apparaat op het kanaal dat de sterkte verbinding geeft.

Ik zie, wanneer ik me door mijn huis verplaats, inderdaad dat de sterkte eerst zwakker wordt hoe verder ik me van router 1 beweeg, en ineens weer sterk is, zodra ik boven ben. Dan is er dus een verbinding met de tweede router.

Echter, regelmatig is het zo dat er wel een verbinding LIJKT te zijn, maar dat, wanneer ik iets probeer te openen (e-mail, surfen, of wat dan ook), dat er geen verbinding is.
De enige oplossing is dan: wifi uitzetten, weer aanzetten, en dan werkt het.

Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat dit automatisch in 1x goed werkt.

Iemand tips?

11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

euhm mis NAT uitzetten op de 2e router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef je repeater een andere ssid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je pc of smartphone pakt dan vanzelf het sterkste signaal
walter
11 jaar geleden
Ook bij een ander ssis? Ik dacht juist daarom t zelfde ssid te nemen