Hoe kan ik mijn voeding doormeten, of waar kan ik een betrouwbare voeding kopen voor een Commodore 64?

Ik las ergens dat een te hoge voltage fataal kan zijn voor de Commodore 64 de normale voltage is 5v normaal is 6v is fataal klopt dit hoe kan ik dit laten doormeten of waar kan ik een betrouwbare voeding kopen

een jaar geleden
in: Hardware
1.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Een Commodore 64 voeding is niet alleen 5v.
Pin 6, 7 zijn 9v AC.

Antwoorden (1)

Elektrische spanning meet je met een voltmeter. Deze is vaak (altijd) te vinden als onderdeel op een universeelmeter.

Stel de meter in en zet de com-pen op de min-draad en de andere meetpen op de plus-draad. Lees het display op de meter af voor de gemeten waarde.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden