Kan ik m'n tablet met internet verbinden via usb kabel?

Hello,

Momenteel heb ik een tablet die enkel op internet kan via wifi. (bewuste keuze, daar internetgebruik niet het hoofddoel was...)

Echter stel ik me de vraag of ik met een micro-usb - usb kabel dewelke ik verbind tussen tablet en pc (met wel internettoegang) toch niet op het net kan?

Vast danks, moest ik weer wat bijleren ;)

thx

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
welk merk tablet is het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een geroot Android apparaat kan het: http://www.howtogeek.com/117118/how-to-connect-your-android-to-your-pcs-internet-connection-over-usb/ Je moet dan dus eerst rooten. http://www.howtogeek.com/115297/how-to-root-your-android-why-you-might-want-to/ Let op, rooten is op eigen risico. Waarom je het zou willen is me een raadsel. Als je een PC hebt met internet connectie, heb je toch vaak ook Wi-Fi. Internet over USB zal niet veel sneller zijn dan een goede Wi-Fi-verbinding. Wat je ook nog kan doen is een Wi-Fi hotspot van je PC maken. http://lifehacker.com/5369381/turn-your-windows-7-pc-into-a-wireless-hotspot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je PC moet dan wel een Wi-Fi-kaart hebben, of je moet zelf even een wi-fi dongle aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een tablet kan normaal alleen maar via Wi-Fi internetten. Of via Bluetooth-tethering, maar dat is zeer traag. Je kunt je tablet toch gewoon met Wi-Fi verbinden?

Antwoorden (1)

Beste J0k,

Ja dat kan zeker! Dat heet tethering je moet het even aanzetten en dan kun je draadloos of met usb internet verbinding krijgen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'tethering'... nog nooit van gehoord! Heb je ergens een link of meer uitleg (met welke app) over hoe ik dat gefixt kan krijgen? Vast danks!