Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat een Dell PowerEdge R210 Harde schijf driver het niet doet bij installatie?

Ik probeerde gister Windows te installeren op mijn server de harde schijf was wel gevonden bij het opstarten maar toen ik de setup opende was de harde schijf niet gevonden ik kreeg deze foutmelding

we couldn't find any drivers. to get storage driver click load driver

Heeft iemand hier een oplossing voor

2 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Windows 10 heeft heel veel drivers, maar niet die van professionele servers, daarvoor moet je Windows Server 2019 draaien o.i.d. Maar je kunt van de Dell site de driver voor jouw raid controller downloaden, echter bestaat voor jouw OS(windows 10) geen driver voor deze controller, en stopt het bij Windows 2012(dat is Windows 7 equivalent) #1 Je zou kunnen kijken of de windows 2012 driver door windows 10 geaccepteerd wordt, of je moet de RAID functionaliteit uitschakelen op de normale SATA controller gaan zitten. (Dus in de BIOS uitschakelen) De bedoeling is dat je de driver op een USB stick zet, en dan 'side-load' wanneer er naar controllers/harddrives wordt gezocht tijdens de installie, en dan kun je de USB aanwijzen als bron voor de driver.
Add. Ik heb gevoeglijk aangenomen dat je Windows 10 probeert te installeren, maar Windows 11 is hetzelfde laken in pak. Alleen bij de Server edities van Windows(2012/2016/2019) ontloop je dit probleem.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 01 december 2021 19:41: tekst
2 jaar geleden
Jesseheeremans
2 jaar geleden
Het is me al gelukt maar toch bedankt voor de tips

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding