Welke specificaties zijn nodig voor een PC waar je video kan bewerken en muziek kan maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef even een budget op in je vraag, kunnen wij makkelijker wat roepen.

Antwoorden (4)

Echt specificaties weet ik niet maar je hebt wel een goede processor nodig 1Mhz+ en veel werkgeheugen (RAM) dus 4 GB of meer, dan heb je ook nog een goede videokaart nodig 512MB of meer en volgens mij is een geluidskaart sowieso wel voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1MHz? :) Volt systeem zal dat worden. Wat dacht je van minstens 2Ghz?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, foutje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik zie dat ik ook volt ipv. vlot heb geschreven.
Neem een Mac. Die heeft alles om dit te realiseren. Meeste mensen die deze functies uitvoeren kopen een Mac.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek naar een computer met een i5 of i7 processor en een videokaart met minstens 512mb ram. Dit klinkt misschien overdreven maar wil je langer dan 3/4 jaar met je pc doen dan zijn dit prima specificaties. De rest van de specificaties zijn meestel 3 of 4gb en een hardeschijf van 500 of 1000gb (1tb)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel je tegenwoordig je videokaart(GPU) mee kan laten werken om video te re-encoderen is het resultaat daarvan niet bijster mooi. Ik zou dus gaan voor een zo snel mogelijke CPU met vier of meer cores en 4GB of meer geheugen. Daarnaast zou ik een losse geluidskaart (bron)adviseren als je je echt met muziek bezig gaat houden. Als je meer bedoelt dat je een soundtack onder een film wil zetten is dat echter niet perse nodig

Kijk ook even naar dit HW.info advies. Hoewel sommige dingen wel erg prijzig zijn krijg je een mooi idee van wat mogelijk is. (bron2)

Toegevoegd na 13 minuten:
Kies iig voor een 64bits OS zodat je meer dan 3GB ram kan gebruiken. Ook komen er steeds meer video programma's die met 64bit overweg kunnen.