Wanneer zullen de eerste 3D pc monitoren en dvd-rom spelers verschijnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Sinds vorig jaar bestaan er al 3d laptops een 3d monitor is er al een paar jaar.

Daarnaast kan er altijd voor gekozen worden om een tv te gebruiken als pc scherm, maar 40" is dan niet echt ideaal.

Een 3d dvd-rom zal er nooit komen. 3d blu ray verwacht ik dit jaar nog wel (wellicht zijn ze er al). De ps3 krijgt hiervoor binnenkort een software update.

Het grote nadeel momenteel vind ik de 3d brillen. Ik verwacht dat dit over 2 jaar volledig achterhaald is, waardoor iedereen zonder zo'n bril 3d weergave heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Moeilijk te zeggen, microsoft heeft het namelijk net afgeschoten. Ze vinden het brilsysteem namelijk niet werkbaar. Ook andere fabrikanten twijfelen. Dus dat is moeilijk te zeggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nou", zegt Microsoft UK baas Neil Thompson in een interview met Eurogamer:

"If you look at the costs of entry into the living room and when that's going to become mass-market, we think the offering with Kinect and the natural user-interface we're bringing, that's a more compelling proposition for consumers over the coming years than maybe looking at 3D at this point."
We hoeven voorlopig dus weinig 3D te verwachten van Microsoft. Ze zien het gewoon niet als een technologie die straks groot gaat doorbreken. Tenminste, niet in de vorm waar het nu in bestaat (met brilletje dus). Nee, Kinect krijgt voorrang, want dat is wel iets dat stand gaat houden. Ondertussen zet Nintendo in op bril-loos 3D gamen op de 3DS, en Sony op de volledige 3D ervaring via een prijzige 3DTV. Zegt u het maar, wie gaat dit winnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig te beantwoorden. Er zijn nu monitoren in de maak welke in staat zijn om op basis van oog positie, elk oog een afzondelrijk beel te geven, gebruik makende van een speciaal lenzen systeem. De lens die gebruikt wordt is een paar mm dik, en dus bruikbaar in de huidige TV schermen. Echter. dit is nog pure ontwikkelfase. Productie fase zal nog wel een paar jaar weg liggen. Mijn gok zou ijn dat er over 3-5 jaar de eerste commerciele monitoren op de markt zullen verschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk op korte termijn. Een 3D DVD-ROM zal er niet komen Dat wordt dan een BD-ROM speler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betekent bd-rom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
`blu-ray disk