Is de MacBook pro 2014 nog steeds relevant in 2020?

Mijn oude macbook pro heeft het begeven en ik zoek naar een nieuwe. Maar sinds ik het niet veel geld heb wil ik graag een refurbished. Bij de winkel boden ze hem aan voor 600 euro. Ik hoop dat iemand me kan helpen of tips heeft.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Utrecht
4 jaar geleden
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen met minder geld toch perse spullen van Apple willen hebben. Je betaald onevenredig veel voor de naam en het design.
Voor €600 koop je een prima -nieuwe- Windows laptop....

Antwoorden (2)

Een MacBook pro van 2016 werkt nog prima. Ik heb er een van midden 2012 en die functioneert als nieuw. Wel zou ik altijd gaan voor het 15 inch model met Retina scherm en minstens 256gb ssd.
Ipv 2016 bedoel ik 2014.
Toegevoegd op 16 april 2020 14:27: tekst
paulus811
4 jaar geleden
De Macbook Pro vanaf 2013 tot 2015 zijn volgens velen de beste gebouwde laptops van Apple, de MBP's die daarna kwamen werden dunner en hebben issues met koeling en keyboard, de vroegere modellen uit 2011 hebben een bekend probleem met de grafische kaart wegens gebrek aan koeling, ik heb een MBP van laat 2013 die mede wegens een discrete GFX kaart én Nvme SSD en een stevige i7 met 16GB RAM prima kan wedijveren met de huidige modellen.