Bestaat er een backup systeem voor foto's van je camera als je reist en geen laptop hebt?

Bestaat er een draagbaar klein apparaat dat je me kunt nemen en waar je foto's van je camera / telefoon / camcorder naar kunt overzetten? Dus dat het SD kaartje uit je camera haalt, in het ding stopt en de data overzetten/kopiëren. Of kan zoiets ook met een tablet? En hoe werkt dat dan en heb ik dan nog speciale kabeltjes nodig (ik heb geen iPad, niet van Aplle). Vraag komt omdat waar ik heen ga de wifi slecht is, geen internet bijna en de vorige keer was ik bijna alle data kwijt dus wil nu tijdens de reis al back ups maken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
3K

Antwoorden (2)

Een Imagetank is speciaal voor dat doel gemaakt. Het is een compact vormgegeven externe harddisk die je rechtstreeks op je camera of telefoon kunt aansluiten, en/of waar je een sd kaartje in kunt steken. Sommige modellen hebben ook een schermpje, zodat je in je bestanden kunt zoeken, mappen kunt maken en soms zelfs foto's kunt bewerken. Er zijn ook modellen waarbij je een app op je telefoon gebruikt (en dus ook het scherm van je telefoon) om de inhoud van de harde schijf te bewerken.
Alle modellen zijn gemaakt om mee op reis te nemen en hebben een stevige waterdichte behuizing.

Let op met zoeken op internet, soms kom je onder de categorie Imagetank ook mobiele harde schijven tegen die wel bedoeld zijn om mee op reis te nemen, maar die je niet kunt gebruiken zonder laptop. Voor de LaCie Rugged oranje serie bijvoorbeeld heb je een laptop nodig. De grijze LaCie Copilot kun je zonder laptop gebruiken.

Links als voorbeeld, er zijn natuurlijk meer merken en meer verkoopsites die dit aanbieden.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super ! Bedankt, precies wat ik zocht.
De goedkoopste oplossing, is neem een aantal extra SD kaartjes, dat weegt ook nog eens niets.