Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je beter een HDMI kabel gebruiken of een DVI?

Beide heb ik de beide kabels. Ik heb een pc met een monitor, maar vroeg me af wat is eigenlijk het mooiste beeld? Met een HMDI of een DVI voor een pc met een monitor.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
19.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

HDMI en DVI zijn beide digitaal en zullen geen enkel verschil laten zien in kwaliteit, zelfs niet bij hogere framerates of UHD. Ik zou voor DVI kiezen omdat de kans aanwezig is dat HDMI uit je monitor kan worden getrokken. Heb je luidsprekers in je monitor en je wilt ze gebruiken, kies dan voor HDMI, want DVI brengt geen geluid over de kabel.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hdmi wordt meer gebruik voor laptops overzetten op je tv en dvi is meer voor pcs dus ik zeg dvi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je je antwoord onderbouwen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is ook geen antwoord op de vraag.
Voor de beeldkwaliteit maakt het niets uit. HDMI komt vaker voor dan DVI en HDMI kan ook audio doorgeven.
Als je geen audio hoeft af te spelen via je scherm kun je dus net zo goed DVI gebruiken, maar voor de rest maakt het dus niet uit.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aangezien ze allebei Digitaal zijn en er geen verschil tussen zal zijn, kan je ook kijken dat je ruimte ove houd voor overige 'uitbreidingen'. Aangezien meer apparaten HDMI gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding