Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn PC beeldscherm doet het niet als mijn Videokaart er in zit, hoe los ik dit op?

Videokaart: MSI GTX 1650 Ventus
Ik gebruik een VGA Kabel,
Wanneer mijn Videokaart er in zit zegt mijn beeldscherm: D-SUB NO SIGNAL
Zonder Videokaart doet hij het gewoon.

Kan Iemand Helpen?

4 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Waarom gebruik je VGA?
Waar heb je de VGA-kabel aangesloten?
Heb je dat gedaan op het moederbord, en niet direct op de videokaart?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt geen VGA kabel op deze kaart aansluiten (hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?), dus het is logisch dat het niet werkt. Sluit dus een monitor aan via Displayport, HDMI, of DVI.
(Lees meer...)
gvrox
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Zelfs de DVI-uitgang is geen DVI-I, anders had VGA nog via een verloop gekund.
Als de vrager dus werkelijk VGA gebruikt ben ik bang dat hij de uitgang van het moederbord gebruikt, die vaak weer op non-actief worden gezet als er een losse videokaart gebruikt wordt.
keanovk
4 jaar geleden
Hallo, in mijn monitor kan geen HDMI, ik denk dan dat ik de VGA kabel in het moederbord heb gedaan want er zit maar 1 VGA gat in de PC.
gvrox
4 jaar geleden
@LeonardN good call.... @keanovk een videokaart werkt uiteraard pas als je daar de monitor op aansluit. Als je monitor alleen VGA heeft dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor.
LeonardN
4 jaar geleden
Kijk nog even goed achterop je monitor. Op veel monitoren zit naast VGA ook een DVI ingang. Dan ben je er met 1 kabel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding