Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een ZyXEL modem van Telfort waar ik mijn I-mac aan gekoppeld heb (bedraad). Nu wil ik een TV en een MacBook draadloos laten werken. Hoe??

Ik heb tevens een Airport van Apple. Ik zal wellicht een router moeten kopen, hoe gaat dat dan? Router aan de telefoonlijn, modem en Airport met een draad aan de router koppelen en de TV via de Philips adaptor (internet) draadloos met de router laten communiceren??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
802

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja zolang er een w-lan(draadloos internet) functie in je apparaten zit kun je door de router aan je modem te koppelen draadloos contact maken tussen je apparaat en je router
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je de volgorde verkeerd. Het modem aan de telefoonlijn, de router aan het modem en de Airport aan de router.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Standaard levert Telfort ZyXEL modem-routers uit aan hun klanten waardoor je dus eigenlijk al een modem en een router in 1 product hebt.

In de installatiegids van Telfort staan dan ook hoe je je eigen WiFi netwerkje kan opzetten (zie ook bron). Welke Airport heb je? Als dit een Airport Express is dan kun je daar ook nog eens je netwerk mee uitbreiden of een extra N-netwerk aanmaken indien gewenst.

Wanneer je je netwerk heb opgezet kun je je MacBook laten zoeken naar WiFi netwerken (bovenin in je statusbalk) en hem laten verbinden met jouw netwerk. Hetzelfde geldt voor je televisie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding