Wat is er met mijn laptop aan de hand?

Mijn laptop doet nu al een paar dagen vreemd. Ik kan zowat geen bestanden openen (reageert niet, staat erop) en opslaan lukt ook niet. Soms reageert de computer niet als ik op een werkblad icoontje klik en als ik een tabblad in internet explorer wil openen blijft die maar laden. Of de hele site loopt vast.
Ik heb norton virusbeveiliging. Is het een virus of heb ik te veel bestanden op mn computer? Als ik norton snelle scan doe heb ik wel veel last van tracking cookies

Toegevoegd na 8 minuten:
Ohja.
Ik hoor wel bij msn het geluid, er is iemand, maar er komt niet meer zo'n berichtje in de hoek van mn scherm.
En ik kan nergens doorklikken als er bijv staat Klik hier voor foto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Het kan dat je een virus hebt, maar kijk eerst eens of je C-schijf niet vol is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is inderdaad nogal vol. Hoe krijg ik die leeg, graag met exacte uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beginnen met schijfopruiming, Die zou je moeten vinden als je met de rechter muisknop op het icoontje van je 'c' schijf klinkt en op eigenschappen drukt. Je kan ook eens naar het configuratiescherm gaan en bij 'software' gaan kijken welke programma's je eventueel kan missen. Kijk ook eens wat je allemaal gedownload hebt aan muziek en films en wat je daarvan allemaal wil houden. Dat is niet iets waar de schijfopruiming iets mee doet. Je moet zelf even kijken waar je zulke dingen opgeslagen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad ook een goeie om mee te starten. Vaak staan er programma's op die je helemaal niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help, software staat niet in configuratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan in nieuwere Windows versies ook 'Programma's' heten (of Programs als je een Engelse versie hebt). In Windows 7 kan je daar ook instellen welke programma's je bij het opstarten geladen wil hebben (in Windows XP heb je hier MSConfig voor nodig).
Probeer dit programmaatje eens te installeren en te draaien
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Als het geinstalleerd is open je het klikken op schoonmaken. Hij haalt ook alle cookies en tijdelijke internet bestanden weg. Dat scheelt vaak veel ruimte.
Klik daarna links op register en scan die.. herstel daarna alle gevonden fouten.
Waarschijnlijk is je laptop nu een stuk sneller.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog meer downloaden? Volgens mij krijg je juist daar die troep van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een programmaatje van nog geen 3 megabite.. dus dat zal echt niet veel vervuiling opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens draai ik dit bij al mijn leden (ongeveer 60) van mijn computerinloop voor senioren. En bij geen van alle heb ik problemen. Dus geef het een kans. Je kan het er daarna ook gewoon weer afhalen door het te deinstalleren
dit kan veel oorzaken hebben en is wsch een combinatie van problemen. laat iemand met n beetje verstand van zaken er eens naar kijken. lukt dat niet dan kun je om te beginnen eens n online scan laten doen bij bv trend micro housecall. dan krijg je in elk geval uitsluitsel over virussen. zoek ook eens naar hulp online dan kun je wat uitgebreidere hulp krijgen. dit soort dingen vergt meestal veel en vaak terugkoppelen van info. google gewoon je probleem en je vind vanzelf blogs die je probleem kunnen behande
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geheugen loopt compleet vol. Leeg je complete internetcache (via IE- internetopties - wis browsergeschiedenis etc), gooi tijdelijke bestanden weg en verwijder eens wat programma's die je toch nooit gebruikt.

Je Harde Schijf kan gewoon heel erg vol zitten... dan heb je geen virtueel geheugen meer om dingen uit te voeren. Hoeveel GB heb je nog vrij, en hoe groot is de HD?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu U de naam Norton heeft genoemd is er een prima ( voor U ) Gratis oplossing

http://nl.norton.com/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080529073620NL

Groet:Zoekertje