Hoe kan ik een harde schijf geluidstil maken?

Ik heb een WD Black van 4 TB. Het is er één die best veel lawaai maakt. Het was destijds een dure harde schijf en ik wil die graag gebruiken voor mijn taken. Is er een mogelijkheid om die harde schijf stiller te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De schijf zelf stiller maken kan helaas niet. Wel kun je proberen te voorkomen dat de trillingen je oren bereiken. Ten eerste zorg dat de behuizing van je computer niet als grote klankkast fungeert. Demp het geluid door zacht rubber te stoppen op plaatsen waar de schijf in contact komt met de behuizing van de computer. Kan dat niet, dan kun je ook de trillingen van computer als geheel proberen te dempen. Dat kan op 2 manieren: 1) door de wanden van de behuizing te verzwaren. Plak b.v. plakken lood aan de behuizing (gewoon te koop bij de bouwmarkt, al is het daar bedoeld als daklood) Vaak kan dat aan de binnenkant van de kast, zodat je er geen last van hebt. 2) of zet de computer in een met schuimrubber geïsoleerde kast. Zorg in elk geval wel altijd dat de computer zich kan koelen. Houdt koelgaten dus open en ga niet de binnenkant van de hele computerkast volstoppen met isolatie materiaal. Dat verstoort de interne (verkoelende) luchtstromen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100