Kan ik van (geel) composiet naar (blauw) VGA?

Met een VGA splitter kan ik alleen 2 dezelfde schermen zien, naast me VGA aansluiting op me videokaart zit een gele composiet, bestaat er een kabel van die composiet naar een VGA van me 2de scherm zodat ik 2 verschillende beelden kan zien?
Of misschien een andere mogelijkheid dat ik 2 aparte beeldschermen heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Moet je een scaler voor hebben
Even googlen op Kramer die maken zulke kastjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, wel een beetje duur!!
Dat is zeker de enige optie? Composiet naar VGA bestaat denk ik niet zeker?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee een hard verloopje is er niet er moet best wel wat omgezet worden in het signaal.
je kan ook zoiets huren natuurlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn dat niet een beetje ernstig professionele producten, met dito ernstig prijskaartje? Prijzen waarbij je als consument beter een nieuwe tv+pc kan kopen om een filmpje op je tv te bekijken.
http://www.miniinthebox.com/nl/rca-composiet-naar-vga-converter-breedbeeld_p316369.html

Of een tv aansluiten op composiet.

Hoe dan ook geeft composiet op een videokaart maar een beperkte resolutie (640x480 dacht ik).

Wat je dus beter kan doen is een videokaart met meerdere uitgangen (VGA en DVI-I) van een euro of 20 kopen en in je PC stoppen. DVI-I is ook als VGA te gebruiken, 2x VGA zie je zelden meer, maar kan ook.

http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:PYzBCoMwEET_Zc4pJMUe3A_w1pPH4iHEpaQEDRspRcm_d4PgZZh5DO_AKjPLEDnNIGSJnwJzwnGVTZkvQUn2bx7jziBnrWnHwE__Az2uFRfQzRmUzGGIaWMpoAP3rqVf1P-Cw2Tw9an1vu9UrDqLqdb6Bw

Let op dat je een PCI-e slot moet gebruiken en dat als je gamet en een zwaardere kaart wil je rekening moet houden met het geleverde vermogen van je voeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja daar heb ik zelf ook over na gedacht idd.
Ik heb dit zelf ook al gevonden, weet alleen niet of dit Plug 'N Play is: https://www.google.nl/search?q=usb+naar+vga&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7kkJU_-QDeaX0QWGm4GwBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=667#facrc=_&imgrc=PAq7Tuj71Gu61M%253A%3BmBn2ECcoBQFNIM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww02.cp-static.com%252Fobjects%252Fhigh_pic%252Fb%252Fb8c%252F1348423121_kabeladapters-verloopstukjes-startech~com-usb-30-vga-usb32vgae.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.centralpoint.nl%252Fkabeladapters-verloopstukjes%252Fstartech~com%252Fusb-30-vga-art-usb32vgae-num-1025212%252F%3B750%3B600 Al is dat zo, werkt een USB 3.0 dan ook op een USB 2.0, althans, ik denk dat ik een USB 2.0 heb - gewoon de normale USB's zoals we die kennen toch?
Dan zou dat me perfecte oplossing zijn, gewoon een USB naar VGA.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me een uiterst dure en verre van betere oplossing dan een videokaart. Je zal sowieso een USB 2 variant moeten nemen. USB 3 apparaten werken wel over USB 2, maar met de snelheid van USB 2, niet 3. De specificaties van een USB 3 variant zullen dan dus niet kloppen of het zal wellicht niet werken. Ook melden fabrikanten niet of nauwelijks de framerate bij welke een resolutie gegeven wordt. gewoon een USB naar VGA. Dat is helemaal geen gewone situatie.