Kan deze PC windows 7 64 bit aan?

Ik heb een PC van een jaar of 5 oud, hij doet het nog perfect.

de specs (zover ik ze weet)

2 GB werkgeheugen

250 GB harde schijf

Dell Dimension DXP051
Intel(R)
Pentium(R) D CPU 2.80GHz
Kloksnelheid: 2.79 GHz, 2,00 GB

nvidia geforce 7300 le

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je een 64 bit versie installeren als je maar 2 GB ram hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
64bit OS is sneller dan een 32bit OS.
Maar als je op een 64bit OS 32bit software draait, dan is dat langzamer en heft het elkaar op. Een aantal dingen zullen niet op een 64 bit OS werken, maar minder dan 4GB op een 64bit OS draait prima hoor.

Het beste antwoord

64 bit heeft pas zin vanaf 4G werkgeheugen. Het probeert sneller applicatie's te laden. Je kunt het beste 32 bit installeren, want je zult geen verschil merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterker nog, hij zal bij 32 bits applicaties zelfs een fractie langzamer zijn.

Andere antwoorden (8)

64 bit windows is afhankelijk van je processor.

De Pentium D kan 64 bit instructies aan, dus je kan er inderdaad Windows 7 64 bit op installeren.

Intel® Pentium® D Processor 920
(4M Cache, 2.8 GHz, 800 MHz FSB)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat draait ie wel. Het systeem is echter wel met 3-4 jaar dusdanig veroudert dat de programmatuur van dat moment op Windows 7 of Windows 8 dan wel te groot en te veel processing power vereist dan deze machine kan bieden.

Hij zal ook niet bijzonder snel zijn. Ook niet bijzonder langzaam, het hangt er erg vanaf wat je er allemaal opzet en mee laat draaien op de achtergrond. Voor normaal briefje typen, e-mailtje, spelletje, zal niet zo'n groot probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De specs zijn flink beter dan de netbooks van tegenwoordig waar windows 7 starter overal op draait. Denk dat het met windows 7 64 bit nog beter prima draait aangezien die minimaal 1 GB nodig heeft.
Kan wel maar het heeft geen nut
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je snelheidswinst wilt hebben moet je zogenaamd 64bits applicaties gaan gebruiken, deze programma's belasten je processor minder maar juist meer van het werkgeheugen,
Windows 7 draait al snel op de 1gb ram, en als je dan nog wat aan heb staan zit je al snel aan de 2gb en dan heb je geen snelheidswinst meer,
Ik heb zelf intel quad core en 4gb ram
Windows xp 32 bit geinstalleerd en windows 7 64 bit.
Xp draait veel soepeler dan windows 7, nu ben ik ook wel een hi-end gebruiker dus dan draait xp al snel beter,

Mijn advies;
Installeer XP (64bits is altijd beter als je pc het aankan:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, gaat prima.
Sterker, het zal beter werken als Vista !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is zo moeilijk te beoordelen.
Hiervoor is een speciaal testprogrammaatje beschikbaar bij Microsoft. Zie link hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sluit me aan bij alle antwoorden.
je schiet er niets mee op.
jouw mb ondersteund max 4 x 1 gb geheugen. daar kan w7 32 bit prima mee overweg, en overgaan op 64 bit zal derhalve weinig verbetering opleveren, die put de extra kracht veelal uit het meer ram aan kunnen sturen.