Waarom worden solid state harde schijven nooit geadviseerd in zogeheten high-end (Game) systemen?

Voor zo'n systeem speelt geld toch geen rol? Of zijn er andere redenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Prijs is toch wel de enige reden hoor. Er is veel concurrentie in de consolemarkt en SSD's zijn nog steeds erg duur in vergelijking met "normale"schijven

Schrijfsnelheid valt nog een beetje tegen ten opzichte van gewone hdd's. SSD's zijn in totaal dus alleen sneller als je ze in RAID zet, en dan wordt het al gauw een duur grapje. Komt nog bij dat je veel schijven nodig hebt, en al gauw fysieke ruimte in je behuizing tekort komt als je veel opslag nodig hebt.

Kleine toevoeging een echte gamer zal al snel veel gigabytes nodig hebben voor games en video's. De solid state schijven zijn naar verhouding erg duur om ermee een flinke opslag van te maken.

Solid state disks kunnen gegevens lezen net als harddisks. Op te schrijven echter moet een heel blok aan data in het geheugen worden gezet, een SSD blok gewist en daarna worden teruggeschreven. Als je dus een systeem hebt dat erg veel kleine bestandjes schrijft wordt een SSD traag en zal veel sneller slijten.

De lees- en schrijfsnelheid van SSD's is veel lager als bij harde schijven, verder is de prijs van SSD''s per Gb veel hoger als bij harde schijven. Ondanks de hoge prijs van high-end systems is de hoge prijs van de SSD's ten opzichte van harde schijven, samen met de problemen met de houdbaarheid van de SSD's (aantal keren kunnen lezen/schrijven) en de lage snelheid bij wegschrijven van kleine bestandjes bij SSD's reden om te kiezen voor harde schijven, ook bij high-end systemen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100