Bestaat er zoiets als een draadloze switch?

Is het mogelijk om een wifi-router met 4-poorts switch te gebruiken als een draadloze switch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, dat kan. In feite hoef je alleen DHCP uit te schakelen, zodat er geen ip-conflicten ontstaan. Ook sluit je je wifi-router niet aan met de WAN-poort maar met de LAN-poort.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet ook zorgen dat de router een ip-adres krijgt dat in de range valt van je andere router waar DHCP wel aan staat.

Andere antwoorden (1)

nee draadloos is een radio signaal.Het switchen gebeurd op hardware niveau. Het radio signaal van je router kan in principe door elke antenne worden opgevangen.