Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een videokaart en een capture kaart?

Ik zou graag een pc aanschaffen en vroeg me af of ik nog een capture kaart moest kopen als er al een videokaart aanwezig is in de pc. Ik wil namelijk graag het scherm van mijn playstation binnenpakken op de computer wat normaal met een capture card moet.

5 jaar geleden
in: Hardware
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het verschil tussen een videokaart en een capturecard is erg simpel.
Je videokaart stelt jouw in staat spelletjes te spelen, video te bewerken, filmpjes te kijken op youtube etc via jouw pc.
Een capturecard stelt jouw in staat om beelden van andere bronnen af te nemen, bijvoorbeeld je PS, deze te verwerken en te versturen naar waar jij dat wil, in dit geval je pc.
Je hebt niet perse een capture kaart nodig, indien ik je vraag goed begrijp.
Want ps4 bied je remoteplay aan, dit kan je ook installeren op je pc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"Je hebt niet perse een capture kaart nodig, (...). Want ps4 bied je remoteplay aan, dit kan je ook installeren op je pc." Weer wat geleerd ! (+)
LeonardN
5 jaar geleden
+Wist ik ook nog niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Graag gedaan, handig als je niet zo`n groot budget hebt om alles aan te schaffen.
Capture card word over het algemeen gebruikt voor stabieler te streamen en je GPU te ontlasten van je videokaart, aangezien de capture kaart het renderen overneemt van je GPU.
LeonardN
5 jaar geleden
Een generatie consoles geleden was een capturekaart meestal de enige oplossing.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding