Kan iemand mij een goede en duidelijke uitleg geven van toegangssnelheid naar harde schijven?

Ik moet voor mijn informatica PTA uitleg geven, maar nergens op het internet is een duidelijke uitleg te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Seek time is het engelse begrip. Google is de dienst.

Antwoorden (1)

Het is de tijd die een hardeschijf nodig heeft om "bij het bestand te komen" want je weet vast wel dat een harde schijf met een armpje werkt. Dat armpje moet helemaal precies op de goede plek komen te staan en dan moet hij nog even zoeken en dan heeft hij het bestand te pakken.

Bij bijv. een Solid state disk is deze tijd heel klein omdat dat niet mechanisch maar gewoon met stroompjes gaat.