DVD station foetsie?

bij computer is ineens het dvd station verdwenen. ook niet via de zoekfunctie te vinden.

wel apart is dat de externe HD nu de de letter F heeft zich heeft toegeeigend, wat dus eerst het dvdstation was.

iemand ideen hoe dit op te lossen?

Toegevoegd na 24 minuten:
via appbeheer zie ik dit:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je bios al gecontrolleerd, daar hoort die te staan, anders moet je hem er opnieuw inzetten, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je station is overleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bios? is dat dat dos-achtige programma waarvoor je tijdens het opstarten een paar toetsen moet indrukken? en hoe te werk gaan eenmaal daar aangekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, meestal op de eerste pagina staan de schijven. Daar moet je even op de toets zoeken drukken en dan controleert hij wat er aanwezig is saven en klaar. Staat die er al in, kun je hem gewoon sluiten en eventueel systeemherstel (in windows) draaien van een aantal dagen terug. Wellicht dat hij dan weer werkt.
AWM
13 jaar geleden
ONZIN! Je kunt geen drive in je bios 'zetten'.
Dat je daar plusjes voor krijgt van al die computerleken hier!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je drives zoeken in je BIOS dan vindt die ook je dvd en cd drives als ze aanwezig zijn.
AWM
13 jaar geleden
ONZIN! Dat kan helemaal niet. Zoeken in je BIOS.
Waar haal je het vandaan? Ik denk vanuit die gleuf op je avatar :)

Andere antwoorden (3)

Dan is ie echt weg. Open de PC en loop de bekabeling na, of alle stekkertjes er goed inzitten. Als dat niet helpt, dan een nieuwe gaan kopen, een goede brander heb je al voor 25 euro.
AWM
13 jaar geleden
In aanvulling op de gegeven antwoorden. Je kunt eerst in je bios kijken of alles nog wel goed staat. Je start je computer op en drukt dan op de toets die de bios opent. Vaak is dat F7 of F9 en soms del. Dan krijg je een blauw scherm ervoor en daar kan je nakijken of hij nog goed genoteerd staat. Mocht dat het geval zijn, dan is je dvd-brander kapot.

Je hebt een laptop dus is dat een dure kwestie. Wat je ook kunt doen, is een externe brander kopen. Die sluit je aan op je usb poort en is in aanschaf een stuk goedkoper. Maar....het blijft een dure kwestie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote kans dat dit werkt. Je DVD station is er wel, maar heeft geen stationsletter meer toegewezen.

Rechts klikken op Deze Computer, Manage, Logical Drives, Storage, Kies je DVD station, Properties, Kies de gewenste drive-letter (mits vrij).

Succes!