Hoe krijg ik internet op mijn Blu-Ray speler. Hoe doe ik dit?

Ik wil internet op mijn blu-Ray speler maar hij ondersteund geen WiFi en de internetkabels zijn te ver weg. Hoe krijg ik alsnog internet op mijn Blu-Ray speler?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Je zal toch een ethernetkabel in de achterkant moeten prikken. Hoe je die kabel op die plek krijgt, daar kan je verschillende methodes voor verzinnen. De makkelijkste en goedkoopste optie is al gegeven. Een langere kopen, of zelf in elkaar persen met een rol kabel, twee connectors en een tang. Andere mogelijkheden zijn:
-powerline adapter (ethernet over stroomnetwerk)
-verlengen met netwerkhub en ethernetkabel
-wifi extender met ethernetpoorten

Antwoorden (3)

Een langere internet kabel kopen
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+De officiele naam is ethernetkabel (ook wel UTP-kabel of CAT 5(e) of CAT 6 kabel genoemd), maar het idee is het meest voor de handliggend. Als een kabel te kort is, een langere kopen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan moet de kabel een verdieping omlaag en dat gaat lastig
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Omhoog bedoel ik
Niet. Internet krijg je alleen op een daartoe voorbereid apparaat. Wat wel zou kunnen, is dat je beelden van internet via jouw computer streamt naar jouw blue-ray speler.
jc54
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
@jc54 De vrager zegt toch niet dat het apparaat geen internet aan kan.
Deze vermeldt dat deze geen Wi-Fi-verbinding op kan zetten en de ethernetkabels (foutief als internetkabels vermeldt) te kort zijn. Te kort om direct in het apparaat te stoppen mag je aannemen. "Wat wel zou kunnen, is dat je beelden van internet via jouw computer streamt naar jouw blue-ray speler."
Hoe dan? (hint dat kan helemaal niet, niet als er geen ethernetpoort op de blu-rayspeler zit)
Als je dat zou willen, dus beelden van internet streamen (wat niet echt het idee is van ethernetpoort op een BR-speler maar dat terzijde) dan kan dat veel beter direct op de TV doen en de BR-speler direct vergeten. Ook zou ik dan niet streamen maar de TV als 2de monitor aansluiten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De Blu-ray speler heeft een ethernet poort.
Als ik mijn laptop aansluit doe ik die direct in de tv
Via een powerline adapter is een mogelijkheid.

Je stopt een powerline adapter in een wandcontactdoos naast de modem/router en plugt de kabel van de router in de powerline adapter.
Je stopt een powerline adapter in een wandcontactdoos naast de blu-rayspeler en plugt een ethernetkabel van de powerline adapter in de br-speler.

https://www.coolblue.nl/product/338654/tp-link-tl-pa4010p-geen-wifi-500-mbps-2-adapters.html
...
Je zou dan met een switch(hub) ook nog meerdere apparaten zoals je TV of mediaspeler bedraad aan kunnen sluiten.
https://www.coolblue.nl/product/453955/netgear-gs105e-prosafe-plus.html
---
Plaatje
rood=mediaspeler
blauw=blu-ray speler
groen=powerline adapter
paars=router
geel=switch (alleen als je meerdere apparaten aan wil sluiten via ethernetkabel)
Toegevoegd op 28 december 2018 19:01: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
LeonardN
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Overigens moet je je goed afvragen of je dit wil. Ethernet/internetfunctie van BR-spelers is meestal weinig interessants. Kan je beter een Chromecast of mediaspeler aan je TV hangen. Heb je meer aan denk ik. Ligt er ook vooral aan wat je zou willen.