Merk ik verschil als ik van 3 GB ram naar 4 GB ram ga?

Heb momenteel 3 GB ram met windows 7. Maar ik vraag me af of hij echt sneller zou gaan met een 1 GB erbij.

Mijn laptop is een HP pavilion 1420 ed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3K

Het beste antwoord

Als je er meer geheugen bij prikt, dan kan je ook meerdere applicaties tegelijk aanzetten én gebruiken. Op zich kan je systeem daar dus wel winst halen. Echter, je snelheid is niet alleen afhankelijk van je werkgeheugen. Je processor moet het ook aan kunnen. Daarnaast zal je je laptop goed moeten koelen als je hem harder -lees sneller- zal willen laten werken.

Er zijn externe koeler verkrijgbaar die je onder je laptop zet die werkt op je usb poort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zult weinig verschil merken. Mede omdat je van die 1GB extra bij 32 bit systemen maar iets meer dan helft kan gebruiken (dus ipv. 4GB kan je maar ca. 3,6GB gebruiken, de rest wordt grotendeels gebruikt voor je video).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt...
Het werkt zeker wel, teminste bij mij; Maar:
u gebruikt vindows 7 en het besturing systeem gebruikt heel veel; en/of je max supported RAM is maar 3 zodat er maar 3 inzit; zal het toch maar even gaan checken voordat je het koopt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd wel een grappig gegeven:

1) Nee je zult het niet heel gauw merken als je van 3Gb naar 4 Gb zult gaan
2) JA je merkt het ineens wel als je van 4Gb naar 3Gb zou gaan!

Raar maar zeker waar!

Nog even extra: Windows 7 werkt echt het lekkerste met 4Gb of meer.