Waarom loopt mijn batterij van mijn Samsung J3 2016 zo snel leeg?

Mijn vriendin en ik hebben een identieke Samsung J3 2016 telefoon. Eén batterij loopt heel snel leeg. Als ik bij baterijverbruikbaar kijk zie ik bovenaan het lijstje (hoogste verbruik) het display verbruik staan. Op de snel leeglopende telefoon 83% en de andere 51%. Beide telefoons hebben bijna dezelfde apps en worden ongeveer evenveel gebruikt. (De telefoon die eerder leeg is heeft zelfs iets minder apps en wordt iets minder gebruikt)

Picture for question
6 jaar geleden
in: Hardware
8.2K

Antwoorden (3)

Dat de ene batterij sneller leegloopt dan de ander kan te maken hebben met de instellingen van het toestel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de helderheid van je scherm, of het inschakelen van de slaapstand. Mogelijk heeft jour vriendin deze instellingen energiezuiniger staan.
Op de website Tweakker staat een aantal tips met betrekking tot jouw specifieke toestel.
6 jaar geleden
miss is de batterij van de telefoon niet meer goed en is het tijd voor een nieuwe
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je telefoon sneller leeg loopt dan logisch is. Dus bij normaal gebruik. Dan kan de software een oorzaak zijn. Vaak zijn mobiele telefoons hierop gemaakt. Je zal dan sneller geneigd zijn om een nieuwe aan te schaffen. Dit is op te lossen doormiddel van een software replacement. Dus 'niet' een naar fabriek instellingen en opnieuw installeren. Een software replacement is letterlijk nieuwe software installeren.