Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom loopt mijn batterij van mijn Samsung J3 2016 zo snel leeg?

Mijn vriendin en ik hebben een identieke Samsung J3 2016 telefoon. Eén batterij loopt heel snel leeg. Als ik bij baterijverbruikbaar kijk zie ik bovenaan het lijstje (hoogste verbruik) het display verbruik staan. Op de snel leeglopende telefoon 83% en de andere 51%. Beide telefoons hebben bijna dezelfde apps en worden ongeveer evenveel gebruikt. (De telefoon die eerder leeg is heeft zelfs iets minder apps en wordt iets minder gebruikt)

Picture for question
6 jaar geleden
in: Hardware
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat de ene batterij sneller leegloopt dan de ander kan te maken hebben met de instellingen van het toestel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de helderheid van je scherm, of het inschakelen van de slaapstand. Mogelijk heeft jour vriendin deze instellingen energiezuiniger staan.
Op de website Tweakker staat een aantal tips met betrekking tot jouw specifieke toestel.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
miss is de batterij van de telefoon niet meer goed en is het tijd voor een nieuwe
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je telefoon sneller leeg loopt dan logisch is. Dus bij normaal gebruik. Dan kan de software een oorzaak zijn. Vaak zijn mobiele telefoons hierop gemaakt. Je zal dan sneller geneigd zijn om een nieuwe aan te schaffen. Dit is op te lossen doormiddel van een software replacement. Dus 'niet' een naar fabriek instellingen en opnieuw installeren. Een software replacement is letterlijk nieuwe software installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding