Mijn macbook pro bouwjaar 2010, gaat niet meer aan. Bij opstarten een zwart scherm met een luide piep om paar sec. Wat is er?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.1K

Antwoorden (2)

Als hij niet meer opstart en alleen een zwart scherm geeft met luide pieptoon, dan is er een ernstig hardwaredefect. Heel vaak is het iets met het geheugen, maar het kan ook iets anders (op het logicboard) zijn. Als je pech hebt moet het hele logicboard vervangen, wat soms duurder is dan een nieuwe laptop. Als je geluk hebt zit er een geheugen dimm los, of is er een geheugen dimm defect. Dit kun je relatief eenvoudig zelf testen, en ook relatief eenvoudig oplossen met nieuw geheugen.
zie ook: http://support.apple.com/kb/HT2538
ifixit: http://www.ifixit.com/Guide/Installing-MacBook-Pro-13-Inch-Unibody-Mid-2010-RAM/4319/1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een kleine schroevendraaier kunt hanteren, dan is het heel goed zelf te vervangen. Zie ifixit website link. Je moet wel je model macbook even opzoeken, en zorgen dat je de juiste geheugensoort hebt. Als je weleens een apparaat met kleine schroefjes open geschroefd hebt, en/of weleens ram in een computer gezet hebt, dan zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn. En anders kun je iemand anders vragen. Dat zou ik zeker uitproberen voor een dure reparatie of vervanging. Een fout als dit ligt redelijk vaak aan het geheugen, weet ik uit ervaring.
Ook Apple is verplicht om 2 jaar garantie te geven! Zeker de computer niet openmaken als hij niet ouder is als 2 jaar. Naar de winkel waar je hem gekocht hebt teruggaan en zeggen dat wettelijke garantie 2 jaar is. Als ze moeilijk doen, wat ze meestal wel doen, zeggen dat je met de zaak naar de politie gaat!