Kan iemand mijn surf gedrag zien?

kan iemand mijn surf gedrag zien, van wat ik allemaal intyp, en welke site's ik bezoek? zoja; hoe?

Toegevoegd na 2 minuten:
zonder geschiedenis bekijken? (b.v. via een computer)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5.1K

Het beste antwoord

Je ISP is verplicht bij te houden welke sites je bezoekt. Dit is *technisch gezien* live te volgen door iemand, maar dat wordt niet gedaan.

Iemand op jouw netwerk kan met een packetsniffer wel bekijken wat voor data jij allemaal verbruikt op dat netwerk, en op die manier spioneren, maar dan heb je wel met een heel technisch iemand te maken.

Heb je een reden om bezorgd te zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja hoor dat kan.Bij geschiedenis staat precies welke site je bezocht hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je computer kan via geschiedenis meegekeken worden. Echte deskundigen kunnen het bovenhalen als de geschiedenis gewist is. (zelfs op een opnieuw geformatteerde harde schijf. En verder, als je Google gebruikt weten ze het bij Google ook. Maar dat schijn je uit te kunnen zetten. Maar ik verdenk ze ervan dat ze dat dan ook nog kunnen. Ga er maar van uit dat in de digitale wereld anonimiteit niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook kunnen anderen van buitenaf pakketinformatie (inhoud je je stuurt en pagina's die je opvraagt) onderweg oppikken.
Om de informatie te beveiligen zijn webpagina's dan vaak beveiligd met een SSL (vaak te merken aan https://) zodra gegevens privé zijn (inloggegevens, bankgegevens, etc.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, je provider is verplicht dat allemaal een.bepaalde tijd te bewaren.

Toegevoegd na 3 minuten:
6 maanden geloof ik. Die gegevens kunnen op aanvraag aan opsporingsdiensten overgedragen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bagher dream on...meer kan ik er niet over zeggen.