Hoe moet ik mijn PC stuurtje juist laten werken?

Ik een paar dagen geleden de Hori Apex besteld. Perfect stuur met goede pedalen voor deze prijs. Echter heb ik een probleem. Wanneer ik ga sturen schiet het stuur in de game veel verder om dan zou moeten.
Om het iets duidelijker te maken, de draaibeweging heeft een nummer. Als voorbeeld neem ik 0 tot 10000. Als ik het stuur in het midden houd, dan staat dit op 0. zodra ik hem draai schiet deze ineens naar 1000. Wanneer ik verder stuur gaat dit getal vloeiend verder. Dit zou al vloeiend moeten zijn vanaf 0 of niet? Dit verklaart ook waarom met een kleine stuurbeweging in het spel de auto een stuk opzij schiet.

In bijvoorbeeld ETS2 kan ik een dead zone instellen waardoor dit word overgeslagen, maar ik speel heel vaak My Summer Car waarbij de deadzone niet goed werkt.
Ik heb al tooltjes zoals Durazno geprobeerd om een Dead Zone in te stellen, maar dit werkt niet!

Ik hoop dat jullie dit verhaal een beetje begrijpen en het ook kunnen oplossen!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Antwoorden (1)

Dat kan toch bijna alleen je deadzone zijn. Maar bij sommige spellen kun je ook de curve van de stuurbeweging aanpassen. Zodat het stuur aan het begin er veel stuurt en als je dan verder draait steeds minder.

Zit er bij dat stuur geen software?
Ik heb zelf een thrustmaster t300 rs en ik kan in de software zeggen dat het stuur de instellingen van het spel negeert en compleet via de software draait. Ik weet alleen niet of dat bij jouw stuur ook kan...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zit geen software bij dit stuurtje. Iemand nog andere suggesties?