Hoe verwijder ik bestanden van mijn externe harde schijf?

Ik heb een Transcend Storejet 25M3 met 1TB opslag en ik kan bestanden die ik erop heb staan niet meer verwijderen. De melding is: Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
Wat heb ik fout gedaan? De schijf is net nieuw.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.5K
LeonardN
6 jaar geleden
Geen idee. Wellicht eruit getrokken tijdens een schrijfactie?
Is het mogelijk dat je de schijf leeghaalt(de bestanden die wel nog goed zijn naar PC) en je even opnieuw de schijf formatteert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Formatteer 'm opnieuw?

Antwoorden (1)

Zou in principe gewoon moeten kunnen, dus de vraag is eigenlijk wat apart. Gelukkig met meer uitleg is het wat duidelijker en eigenlijk gaat het erom dat je wilt weten hoe je beschadigde bestanden verwijderd.

Ik zou kijken welke bestanden ik nog wil redden en deze zoveel mogelijk overzetten naar pc of andere schijf. En dan in zijn geheel de externe schijf opnieuw formateren.

Lost dat het probleem niet op. Dan aanspraken op je garantierecht.

Let op bij formateren of je kiest voor FAT of NTFS. FAT kan geen grotere bestanden aan dan 1 GB (of Gb) Dus heb je deze dan moet je NTFS formateren.

Je zou ook TuneUp Disk Doctor kunnen proberen. Succes!
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je de vraag nog eens goed moet lezen, bovendien kun je een HD niet formatteren met FAT als bestandssysteem, FAT32 of exFAT at best.
sterredag
6 jaar geleden
Een externe harde schijf kun je prima formateren als FAT. Ik heb het gedaan met een 3TB schijf. Als je met je rechtermuisknop de schijf selecteert en je kiest formateren dan krijg je de mogelijkheid te kiezen tussen FAT (exFat of Fat32) en NTFS. Zo moeilijk is dat niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
FAT is GEEN FAT32 of exFAT, net zo min als FAT16 voor floppy's dat is.
sterredag
6 jaar geleden
ja als je technisch gaat doen heb je gelijk. Ik wou niet technisch doen. Er staat gewoon iets met Fat en NTFS niet moeilijk doen als het niet nodig is.