hoe wordt de elektriciteit bij een computer omgezet en naar wat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
0 en 1 ... aan en uit
LeonardN
6 jaar geleden
Hoe een 0 of 1 gerepresenteerd worden als voltage is dit wel een leuk stuk:
https://www.quora.com/What-voltage-in-computers-presents-1-and-what-a-0

Antwoorden (2)

In een desktop zit een voeding die 220v wisselspanning omzet naar o.a. 12v, 5v en 3,3v gelijkspanning.

http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?s=&attachmentid=26791

Dit gaat over een keur van stroomaansluitingen.
ATX-moederbordaansluiting
PCI 6 en 8 pins
SATApower
4pins moederbord
LeonardN
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
En uiteindelijk wordt het allemaal omgezet in warmte.
De wisselspanning wordt om gezet in gelijkspanning. Deze gelijkspanning wordt omgezet in beweging, warmte en informatie.

Zowel wisselspanning als gelijkspanning is elektriciteit. De beweging en warmte houden elkaar in balans. Want in het proces om informatie te produceren komt er warmte vrij en deze warmte via beweging van ventilatoren en lucht weer gekoeld.

Een deel van de elektriciteit wordt gebruikt voor productie van licht. Maar dit gebeurt niet bij alle computers.