Wat moet je doen als je externe hardeschijf niet bereikbaar is?

Ik heb een MyBookWorld van Western Digital; een NAS van 2TB.
Meestal werkt hij perfect, maar soms krijg ik de volgende foutmelding als ik de NAS probeer te bereiken (zie afbeelding).
Als ik de NAS reset, dan werkt hij weer gewoon, maar het is vervelend om steeds weer te wachten tot hij is opgestart.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

zit er op die NAS ook een soort energie besparing ? o.i.d
of kijk eens bij je netwerk energie misschien
wordt om een of andere reden de verbinding verbroken om energie besparing aangezien je waarschijnlijk niet de hele tijd die schijf gebruikt.
lijkt me sterk dat de NAS hem zelf heeft maar wellicht wel de route waarop je hem aansloot ?
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
het kan zijn omdat je meerdere pc,s op je netwerk hebt dat de NAS na verloop van tijd zijn ip adres verliest door energie besparing ?
en die wordt dan door waarschijnlijk door een ander pc ingepikt als die ook uit de slaapstand komt
of hij pakt een ander ip adres dus een verkeerde
Dus waarschijnlijk is er een probleem met de ip adres verdeling
misschien kun je de nas ipv een dynamisch toegewezen adres en vast toegewezen ip adres geven. Op zichzelf is het altijd beter om een pc netwerk te voorzien van vaste ip addresses die niet wisselen. je internet kan veel makelijke omgaan met ipadres wisselingen
maar een netwerk van vaste schijven minder

Tip maakt een denk onderscheid tussen netwerk en internetverbinding. en dus dus router en modem Hoe je netwerk verder in elkaar steek weet ik niet maar denk dat je in deze richting moet denken.