wat zijn goede onderdelen voor een goede gaming pc?

ik zou graag een nieuwe pc willen ik heb nu een laptop en die is erg sloom geworden. de pc moet ongeveer 800€ kosten met beeldscherm erbij.
ik had al wat gevonden ik weet alleen niet of dit allemaal juist is. graag hulp. en hij wordt zelf in elkaar gezet.
ik zoek hierbij ook 8 gb ram en een goede video kaart.
onderdelen:
-Moederbord: MSI 990FXA-GD65 AM3+ 990FX 4xDDR3 ATX
-Processor: AMD FX-8120, 3.10GHz, 8MB, AM3+
-Videokaart: MSI Radeon HD 6670, 1GB, GDDR5
-Corsair Vengeance 8GB(2x4GB) DDR3 1600MHz CL9
-Voeding: CoolerMaster Silent Pro M700
-Koeling: CoolerMaster Hyper 612S
-Behuizing: CoolerMaster Elite 430 MidiTower
-Harde Schijf: Seagate Barracuda Green 500GB 7200rpm 16MB SATA3
-Beeldscherm: Acer V173DObmd 17"TFT, 4:3, 5ms, DVI, Zwart

Toegevoegd na 13 minuten:
is het beter om 4x2 gb te doen als werkgeheugen of 2x4 gb windows 7 heb ik al op disk en muis ook geluid is niet nodig i.v.m ik al een headset heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat je met de pc van plan bent maar het beeldscherm lijkt me een beetje klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaming onder de 20 inch en in 4:3 is niet echt 2012. De videokaart is ook niet echt "gaming". Radeon 6770/GT550 is echt het minimum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het vervangen door het volgende; Intel® Core™ i5-2500K €200
Geforce GTX460 €150
GIGABYTE GA-Z77X-D3H €135 Ik weet het is een stukje duurder maar een heel stuk beter. En als je iets doet doe het dan goed!
En als je wilt gamen zou ik toch gaan voor een scherm met ongeveer 24 inch zoals deze: http://tweakers.net/pricewatch/276490/iiyama-e2473hds-b1.html#tab:info

Antwoorden (2)

Dat werkgeheugen maakt niet zoveel uit, kijk naar de prijs. Verder is de computer goed alleen... Vermijd AMD als processor, het is goed maar Intel is vele malen beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Jul,

De pc die je hebt samengesteld is geen goede game pc. Binnen je budget zijn veel betere dingen mogelijk.

Zaken die me opvallen:
-Die processor heb je niet nodig voor gaming. Hij is niet heel snel, en van de 8 cores staan er vier niks te doen omdat de meeste games het niet ondersteunen. Daarnaast is de processor van ondergeschikt belang (ondanks wat sommige mensen denken). De videokaart is bijna altijd de beperkende factor, de processor hoeft hem alleen maar bij te houden, en dat kan de goedkoopste (bijna) nog. Dit is een mooie bespaarpost. Ga voor de goedkopere AMD's of een Intel I3 kan erg interessant zijn.

-De videokaart is veel te langzaam. zoals mr.Tomaat aangeeft is het het absolute minimum. Ga voor een Radeon HD6850 of 6870. Nvidia heeft vast ook wel iets in deze prijsklasse.

-Neem een 24inch monitor. Een van de reacties gaf een voorbeeld van een hele goeie game monitor door de snelle reactietijden.

-700 watt voeding? Dat is erg veel voor een budget pc, en is nergens voor nodig. Hier kun je besparen.

-8 gb intern is vrij veel. 4gb is voldoende. Echter als de meerprijs klein is kan je voor 8gb kiezen ter voorbereiding op de toekomst.

-Mocht je het er ergens in kunnen persen, kijk even naar een SSD. Dit maakt een wereld van verschil in laadtijden.

Bekijk de volgende link voor een goed advies voor een (budget) game pc:

http://tweakers.net/reviews/2512/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-maart-2012-budgetgame-en-gamesysteem.html

Hou wel rekening met dat er nog Windows bijkomt en dat je emestal moet betalen voor het assembleren.

Succes!