Wat gebeurt er als de CPU 100 graden wordt?

Ik heb een mini-PC met een Intel Core i3 7100U. Hij wordt bij 100% load, 100 graden. Dat is de max temperatuur waarop hij kan werken. Nu is hij 100 graden geworden voor een half uur lang, en er is eigenlijk niks gebeurd. Kan dit kwaad of zit er een veiligheidsmarge in ?

3 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
TurfGraver
3 jaar geleden
Hoge temperaturen zullen levensduur verkorten.

Antwoorden (1)

Als het goed is moet de bios dan de computer uitschakelen als het boven die temp komt.
( Maar dat gebeurt nooit met een goede cpu koeling. )
3 jaar geleden
Eric1993
3 jaar geleden
@MasterSword Ik hou de temperatuur met Coretemp in de gaten. De max temperatuur was 100 graden. Is het verstandig om gewoon door te gaan en het aan de BIOS over te laten?
MasterSword
3 jaar geleden
En intel cpu worden ook minder snel als ze erg warm zijn.
( Als jou cpu echt snel 100 wordt, zal de koeler er vast niet goed op zitten. )
LeonardN
3 jaar geleden
Is het verstandig om gewoon door te gaan en het aan de BIOS over te laten? Nee. Ga eens kijken wat er mis is met je setup.
Is de koeler voldoende?
Moet de koelpasta vervangen worden. Tegen de 100 graden aanlopen is niet een normale situatie.