Sinds ik een nieuwe computer heb werkt die blijk veel trager bij het openen van foto's (zelfs miniaturen) - Cpu gaat nooit boven de 35% - reden?

Foto's openen van 5-7 Mb vragen wel 5-10 sec in verschillende programma's- sommige programma's gaan dan wel weer normaal

Toegevoegd na 1 uur:
Nee, heb Kasperski, en vrioeger ging het goed. Volgend de verkoper is de processor "te snel" waardoor hij slechts 35% gebruikt ( in het beste geval). Heb nu een i5 3.33 Ghz met 4Gb ram

Toegevoegd na 19 uur:
Bedankt. Hdd 7200 rpm, regelmatige defragmentatie, Software ? Ik gebruik Picasa, VieuwNX van Nikon, Irfanview. De 2de keer gaan de miniaturen snellen, het openen van de foto blijft evnelang duren (logisch). Heb XP gezet op 'beste prestaties' en gaat iets beter.'k Moet wel zeggen dat er zo'n 300Gb aan foto's staan op de HDD...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Gebruik je dezelfde software als op je vorige computer?

Dat verhaal van de verkoper klopt (in zekere zin). Je hebt een vreselijk snelle dual-core processor met heel veel geheugen. Van een paar fotootjes openen en wat op goeievraag.nl surfen wordt die combi niet warm zeg maar.

De snelheid waarmee foto's en dergelijke geopend worden is in grote mate afhankelijk van
1: De draaisnelheid van de harde schijf
2: De graad van defragmentatie van die schijf
3: (De grootte van) de software die geladen moet worden om het bestand weer te geven.
- Sommige software maakt op de achtergrond previews. Op je oude compu is dat al gebeurd geweest. Bij je nieuwe moet dat misschien nog gebeuren. Worden de foto's een tweede keer sneller geopend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je norton security op die nw pc staan? Die is soms wat te zwaar aan het scannen, waardoor bestanden veel trager openen. Het is maar een gok. Misschien iets meer informatie?