Ik heb een computer van 12,5 jaar oud. Kan ik daar in principe 512mb DDR ram doen? zoja Kan u a.u.b. een bijgeven.

specs:
MS windows XP Professional SP2
AMD Athlon Processor, 512mb ram
NVIDIA Geforce FX 5200

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij wil het nog gaan kopen denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor moeten we weten welk moederbord erin zit en of er nog een slot vrij is.
gvrox
11 jaar geleden
Blijkbaar is het type moederbord een groot geheim, de vraag is nu al 2x herhaald zodner deze essentiele info.

Antwoorden (2)

Ik snap dat je je computer wilt behouden ondanks dat het een oud beestje is.

op zich zou het moeten kunnen om het geheugen uit te breiden, maar of 512 mb op je moederbord past kan alleen de leverancier van het moederbord melden.

als je verouderd geheugen wilt kopen is dit meestal best prijzig. misschien is het verstandig om eens te kijken naar een nieuw systeem, je kunt ook een advertentie bij de supermarkt ophangen voor een 2e hands. ik zie namelijk regelmatig computers in de containers liggen van het gemeentelijk depot van nog geen 5 jr oud. (soms nog werkend, trek ze er nemelijk wel eens uit als het gaat.....)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat niet
Want als de pc al 12 jaar oud is zal er wel dram in zitten en met geluk sdram
Ddr is veel jonger dan dat laat staan 512 mb

Je kan voor 200 een nieuwe pc kopen die vele malen sneller is dan die van u

Is dan wel een micro atx kast

Kijk bv maar eens op pclcomputers.nl