Hoe beveilig je een HDD met alleen lezen?

Ik heb een harde schijf met veel informatie die wel gelezen mag worden, maar niet aangepast door anderen.
Is er een manier hoe ik dit kan toepassen?
Het liefst met een wachtwoord.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

1. Je kunt andere gebruikers op de computer hun eigen account en rechten geven
2. Je kunt de files read-only maken (is geen echte beveiliging, maar files instant overschrijven kan niet, ook niet door jezelf)
3. Je kunt encryptie -software installeren (Truecrypt)
4. Bij externe harde schijf biedt fabrikant vaak wel een vorm een wachtwoordbeveiliging aan, maar dat geldt dan voor hele schijf
5. Je kunt specifieke software installeren, zoals FolderLock of MagicFolder

NB Je kunt in het BIOS van de PC de hele computer met wachtwoord beveiligen, dan kunnen anderen de computer niet opstarten. Meest simpele oplossing om anderen van je PC te weren.