Wat betekent no video-input?

Ik heb mijn oude pc aan mijn buurvrouw gegeven en nu krijgt zij de melding 'no video-input' op een zwart scherm.

Het gekke is dat ik haar de pc met monitor gegeven heb dus niets aan de configuratie is verandert, wat is hier mis? Thuis bij mij deed hij het nog gewoon. (Windows XP)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
6.1K

Het beste antwoord

Vaak kun je op de monitor verschillende invoerbronnen kiezen. Misschien dat er bij de verhuizing per ongeluk op een knopje gedrukt is. Door op dat knopje de drukken, kom je vanzelf weer bij de juiste invoerbron.
Het zou ook nog kunnen dat de kabel gewoon niet goed aangesloten is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is meestal een knopje met onderstaand symbool:
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misschien een andere video ingang geselecteerd? Met het verhuizen en installeren kan ze een andere ingang geselecteerd hebben, of de kabel in de onboard videouitgang hebben gepropt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No video input betekent dat de monitor geen signaal binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt deze melding ook als de PC op een resolutie staat die de monitor niet kan weergeven. Ik vermoed dat dit het geval is hier.
escape
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Je krijgt dan vaker een ander soort melding, zoals "invalid signal", of iets dergelijks.
escape
12 jaar geleden
Nee, je krijgt vaak echt deze melding. En het is een misverstand als je denkt dat de resolutie verandert na een reboot. Je zou wel in eens in de veilige mode kunnen opstarten (F8 tijdens het opstarten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou dan gewoon wel eerst de hele boot kunnen volgen en pas als windows zijn drivers laadt dit probleem krijgen. Het verhaal zou dan anders moeten zijn van de vrager: Alles lijkt goed te gaan maar dan... Wat baghera zegt klopt niet maar het is wel raar als een resolutie vanuit het niets zou verspringen.
Je hebt het ding verhuist dat betekent dat de kast bewogen is. Het zou dus kunnen zijn dat er iets niet helemaal juist meer is aangesloten. Ook kan het zijn dat je de tweede ipv de eerste DVi ingang gebruikt hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat de videokaart (waar de monitorkabel in de PC zit geprikt) los is gekomen van het moederbord.
Kan makkelijk gebeuren bij het verhuizen. Vooral als je de videokaart los hebt aangeschaft en m niet goed hebt vastgeschroefd.