Waarom is het in nederland verboden om super sterke wifi signalen uit te zenden.

In nederland is namelijk een bepaalde limit vastgesteld en dat mag volgens de wet niet overschreden worden. Wat is de reden hiervan het kan toch geen kwaad dat ik even mijn wifi door heel de stad heen zend dan heb ik lekker op veel meer plekken bereik toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi tollymaster,

je hebt gelijk, harstikke makkelijk en altijd bereik!
je zender wordt uit het lichtnet gevoed, dat is prima, maar jouw ontvanger, telefoon, tablet, laptop, etc moet natuurlijk een vergelijkbaar vermogen uit de batterij halen.
die is dan heel snel leeg.
verder wil jij een sterke zender, maar ik wil dat natuurlijk ook!
misschien willen mijn buren dat ook wel, en dan heb je een heleboel stoorzenders....
jij bent er een van, mijn buren de andere storingen.
want je snapt wel, dat mijn zender en ontvanger de belangrijkste zijn.

je voelt hem zeker al aankomen, dit wordt een onmogelijke situatie, gelukkig heeft de wetgever dit voorzien.
wifi mag en kan alleen kleine stukjes overbruggen, er zijn een stuk of 13 kanalen, zodat de buren elkaar niet storen, die kiezen gewoon een ander kanaal.
elk kanaal is weer onderverdeeld in tijdslots, zodat het zelfs mogelijk is om met meerderen tegelijk van een kanaal gebruik te maken.
maar een groot vermogen, dat moeten we maar niet doen, daarvoor zijn andere oplossingen bedacht.

overigens, die gezondheidsklachten, tsja, je gaat toch ook niet in een magnetron zitten? of wel soms. overigens send de magnetronoven op dezelfde frequentie uit als wifi
probeer maar eens draadloze verbinding te maken, als de magnetron aan staat.
magnetrons mogen niet lekken, maar dat mogen meer dingen niet. ze lekken wel, jammer, maar helaas.

veel wifi plezier,
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kon niet beter uitgelegd worden. +

Andere antwoorden (1)

Dat is voor je gezondheid.
Uw veiligheid wordt gegarandeerd doordat er in Nederland limieten zijn gesteld aan de sterktes waaraan u mag worden blootgesteld. Voor een draadloos stadsnetwerk is dat 61 Volt per meter. Dit is de waarde waarin het opgewekte elektromagnetisch veld van antennes wordt uitgedrukt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+