Verkort het vaak schrijven op een harde schijf de levensduur?

Ik wil een extern harde schijf gebruiken om alleen bestanden uit te pakken. Die harde schijf wordt dus alleen naartoe geschreven. Kan dat de levensduur verkorten?

6 jaar geleden
in: Hardware
TurfGraver
6 jaar geleden
Lees of schrijf activiteiten zullen de zelfde slijtage tot gevolg hebben. Dus of je een schijf alleen voor schrijven of lezen gebruikt veranderd niks aan levensduur.

Het beste antwoord

Nee, iedere pc/laptop schrijft eigenlijk continue gegevens.
Enigste waar je voor moet oppassen is dat je de bestanden die je daar uitpakt wel goed scanned met een virusscanner.