Is het nog verstandig deze ssd te gebruiken?

Ik wilde deze ssd in een pc gaan zetten, dus ik besloot even de gezondheid te checken. Hij is al bijna 5 jaar oud en heeft nog maar een gezondheid van 75%.

Is deze nog betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik zou hem gewoon gebruiken. En dat kletsverhaal van hieronder dat het je computer kan beschadigen slaat ook nergens op. Moet je eens een nieuwe SSD kopen en dan 3 dagen gebruiken. Windows installeren etc etc en dan die test doen. Moet je kijken wat er dan uit komt ook 75%
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mocht ie toch chrashen dan beschadigt het mijn computer toch niet? En als dat gebeurd, dan stop ik er gewoon een nieuwe in.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Nee. Dat beschadigd zeker je computer niet, daarom zei ik 'kletsverhaal van hieronder' Je bent bij een crash mogelijk wel je bestanden en installatie kwijt. Maar je PC is dan nog gewoon heel. Ik verwacht alleen niet dat hij crasht. SSD's gaan over het algemeen veel langer mee dan een HDD omdat er geen draaiende delen meer in zitten. Laat een HDD eens vallen en een SSD van dezelfde hoogte. HDD beschadigd of kapot SSD werkt gewoon zondrr schade (uiteraard niet van 10 hoog natuurlijk) En test die health check voor opslag maar eens uit. Na een paar dagen nadat je opslag module nieuw uit de doos is gekomen 75%

Antwoorden (1)

ik zou hem niet meer gebruiken want deze ssd kan je computer beschadigen als de gezondheid onder de 80% zit mvg computernerd123456789123456789
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Lol. Deuk in de kast!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kwaad kan het niet, maar je moet er geen al te hoge verwachting van hebben. Binnenkort moet ie toch weer vervangen worden. Ik zou zeggen koop een nieuwe.